3 غذای چرب که می تواند به کاهش وزن کمک کند

3 غذای چرب که می تواند به کاهش وزن کمک کند

 اگر شما در حال تلاش برای کاهش وزن هستید، میزان کالری در هر غذا مورد بررسی قرار می گیرد. اما این بدان معنا نیست که تمام غذاهای دارای چربی بالا و کالری بالا باید حذف شوند. غذاهای پر چرب حاوی کالری زیادی هستند زیرا چربی در هر گرم، 9 کالری تولید می کند (در مقایسه با 4 کالری که توسط هر گرم پروتئین و کربوهیدرات تولید می شود). تحقیقات اخیر نشان داده است که برخی از غذاهای چرب به کاهش اشتها کمک می کنند و به جای ذخیره سازی چربی، آن را به عنوان سوخت مصرف می کنند. طبق این تحقیقات، غذاهای غنی از چربی و کالری مانند آجیل، آووکادو و روغن زیتون دارای مزایای کاهش وزن هستند. امروز در هایپرمارکت اینترنتی فروشکا به این مواد غذایی اشاره می کنیم.

1- آجیل

بسیاری از مردم از خوردن آجیل جلوگیری می کنند، زیرا آجیل کالری زیادی دارد. اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور منظم آجیل مصرف می کنند چربی کمتری نسبت به افراد دیگر دارند. مصرف آجیل در میان وعده بیشتر از مواد دیگر مانند کربوهیدرات ها و... باعث سیری می شود. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که آجیل کمک می کند سطح قند خون را پایدار نگه دارد. مطالعات بیشتر نشان داده اند که در واقع تمام کالری موجود در آجیل جذب بدن نمی شود.

2- آووکادو

آووکادو تقریبا 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف را تامین می کند. علاوه بر این، تحقیقات جدید نشان می دهد که آن همچنین می تواند به کاهش وزن کمک کند.

 آووکادو غنی از چربی های غیر اشباع است که می تواند به شما کمک کند تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید و به کنترل سطح قند خون کمک می کند. آنها همچنین دارای آنتی اکسیدان های غنی هستند که می توانند در حفظ قند خون و سطح انسولین نقش داشته باشند. یک و دو اونس (حدود یک پنجم از یک آووکادو متوسط) دارای 50 کالری است و آووکادو را یک گزینه آسان برای رژیم غذایی کم کالری می سازد.

3- روغن زیتون

تحقیقات اخیر نشان می دهد که افرادی که به جای روغن آفتابگردان، روغن زیتون مصرف کردند، 38 درصد کمتر دچار چاقی شده اند.

ترکیبات معطر در روغن زیتون به احساس سیر بودن کمک می کند. هنگام انتخاب روغن زیتون، دقت کنید و روغن زیتون اصل را خریداری کنید.