5 غذای عالی برای سلامت چشم

5 غذای عالی برای سلامت چشم

آیا چشمان شما تمام مواد مغذی مورد نیاز برای جلوگیری از آب مروارید، دژنراسیون ماکولار، گلوکوما و سایر مشکلات ناشی از آن را دارند؟ پس امروز هایپرمارکت اینترنتی فروشکا را برای سلامت چشم مطالعه کنید.

کلم:

این سبزی پربرگ منبع غنی از لوتئین و زاکسنتین است که مربوط به ویتامین A و بتا کاروتن هستند و از بافت های چشم، آسیب های وارده ناشی از نور خورشید محافظت می کنند و خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولار را کاهش می دهند. سایر منابع خوب که حاوی این مواد مغذی هستند، عبارتند از:سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم بروکلی، نخود فرنگی، کیوی، انگور قرمز، پرتقال، ذرت، انبه و خربزه. بدن شما برای جذب لوتئین و زیگزانتین به چربی نیاز دارد، بنابراین این مواد مغذی را با مقداری از چربی های سالم مانند کمی روغن زیتون میل کنید. کلم همچنین حاوی ویتامین C و بتا کاروتن است که از دیگر مواد مغذی موردنیاز چشم است.

سیب زمینی شیرین:

این نوع سیب زمینی یک منبع خوب بتا کاروتن است که می تواند پیشرفت دژنراسیون ماکولار را کند کند. بدن شما بتا کاروتن را به ویتامین A تبدیل می کند، ماده مغذی که از خشکی چشم ها و کوری شبانه جلوگیری می کند. بتا کاروتن و ویتامین A همچنین به کاهش خطر عفونت چشم کمک می کنند. سیب زمینی شیرین در دسترس شما نیست؟ برای دریافت بتا کاروتن، سعی کنید از دیگر مواد غذایی نارنجی رنگ مانند هویج و یا مواد غذایی سبز تیره مانند اسفناج استفاده کنید. جگر، شیر و تخم مرغ منابع دیگری از ویتامین A هستند. همانند لوتئین و زاکسانتیین، بتا کاروتن و ویتامین A در هنگام غذا خوردن با یک چربی سالم مانند روغن زیتون بهتر جذب می شوند.

توت فرنگی: 

توت فرنگی تازه و آبدار چیز خوبی برای سلامت چشم است و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان است که می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد. همچنین خود را با سایر غذاهای غنی از ویتامین C از جمله فلفل دلمه ای، بروکلی، مرکبات (مانند پرتقال و گریپ فروت) بارگیری کنید. 

ماهی قزل آلا:
 
آیا چشمان خشکی دارید؟ خوردن میزان کافی از اسیدهای چرب امگا 3 می تواند این مشکل را حل کند. هر روز چربی های سالم
را در قالب ماهی قزل آلا یا ماهی های دیگر (دو تا سه بار در هفته)، گردو (که همچنین حاوی ویتامین E مفید برای چشم است)، دانه های کتان و چیا، دریافت کنید. ماهی قزل آلا همچنین منبع خوبی از ویتامین D است که به محافظت در برابر دژنراسیون ماکولار کمک می کند.
 
چای سبز: 
 
یک فنجان چای سبز آرام بخش و خوشمزه است و این چای سرشار از آنتی اکسیدان هاست. آنتی اکسیدان ها  می توانند به سلامت چشم و کاهش خطر ابتلا به آب مروارید و دژنراسیون ماکولار کمک کنند. چای سبز حاوی موادی به نام catechins است که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. سایر غذاهایی که در catechins بالا هستند عبارتند از: شکلات، انواع توت ها و سیب. چای سیاه نیز دارای catechins می باشد اما در مقادیر کمتری نسبت به چای سبز.